Muutos Orion-konsernin johtoryhmässä – René Lindell on nimitetty Orionin talousjohtajaksi

ORION OYJ PÖRSSITIEDOTE – MUUTOKSET HALLITUS/JOHTO/TILINTARKASTUS 23.1.2024 KLO 9.00

René Lindell on nimitetty Orion-konsernin talousjohtajaksi 1.5.2024 alkaen. Hän aloittaa jo 1.4.2024 Executive Advisor -tehtävässä (30.4.2024 saakka) ja konsernin johtoryhmän jäsenenä ja raportoi toimitusjohtaja Liisa Hurmeelle. Lindell toimii nykyisin Rovio Entertainment Oyj:n talousjohtajana. Koulutukseltaan hän on kauppatieteiden maisteri ja tekniikan tohtori.

Orionin nykyinen talousjohtaja Jari Karlson on ilmoittanut jättävänsä tehtävänsä Orionissa 30.4.2024 ja siirtyvänsä eläkkeelle.

Toimitusjohtaja Liisa Hurme:

”Haluan lämpimästi kiittää Jari Karlsonia hänen yli 20 vuotta kestäneestä urastaan ja panoksestaan Orionin talousjohtajana. Lisäksi hän on aiemmin vastannut pitkään johtoryhmätasolla myös Orionin eläinlääkeliiketoiminnasta. Jarin aikana yhtiömme on vakiintunut kansainväliseksi tuloshakuiseksi lääkeyritykseksi, jonka taloushallinto on kehittynyt vastaamaan kansainvälisiin vaatimuksiin ja sijoittajien odotuksiin. Hänen seuraajansa on hyvä jatkaa työtä eteenpäin.”

”On ollut etuoikeus työskennellä pitkään osaavien ja mukavien työtoverien kanssa niin kiinnostavalla ja samalla haastavalla toimialalla kuin lääketeollisuus. Orion on hieno yhtiö ja tulee olemaan sitä myös tulevaisuudessa”, Jari Karlson kommentoi.

Liisa Hurme jatkaa:

”Toivotan René Lindellin lämpimästi tervetulleeksi Orionin palvelukseen ja johtoryhmäämme toteuttamaan kasvustrategiaamme. Uskon, että Renén monipuolinen ja kansainvälinen kokemus eri toimialoilta niin taloudesta kuin strategia- ja liiketoimintakehityksestäkin on arvokasta, kun hän aloittaa työnsä Orionilla. Odotan innolla yhteistyötä hänen kanssaan.”

”Minulle on kunnia ja ilo liittyä Orionin johtoryhmään talousjohtajana. Toivon voivani myötävaikuttaa Orionin jatkuvaan kasvuun ja menestykseen alansa eturintamassa. Odotan innolla tapaamista ja työskentelyä kaikkien uusien kollegojeni kanssa”, René Lindell kuvailee.

LIITE: René Lindellin henkilötiedot

puhelin 050 966 4646
terhi.ormio@orion.fi

www.orion.fi

Orion on suomalainen lääkeyhtiö - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Kehitämme, valmistamme ja markkinoimme ihmis- ja eläinlääkkeitä sekä lääkkeiden vaikuttavia aineita. Orionilla on laaja alkuperäislääkkeiden, geneeristen lääkkeiden sekä itsehoitotuotteiden valikoima. Lääketutkimuksemme ydinterapia-alueet ovat syöpäsairaudet ja kipu. Orionin kehittämiä alkuperäislääkkeitä käytetään muun muassa syöpien, neurologisten sairauksien sekä hengityselinsairauksien hoidossa. Orionin liikevaihto vuonna 2022 oli 1 341 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllisti vuoden lopussa noin 3 500 henkilöä. Orionin A- ja B- osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.

Liite