Muutos Orion-konsernin johtoryhmässä 1.2.2024 lukien – Julia Macharey Orionin uuden People & Culture -toiminnon johtajaksi

ORION OYJ PÖRSSITIEDOTE – MUUTOKSET HALLITUS/JOHTO/TILINTARKASTUS 22.8.2023 KLO 14.00

Julia Macharey on nimitetty Orion-konsernin uuden konsernitasoisen People & Culture -toiminnon johtajaksi ja konsernin johtoryhmän jäseneksi 1.2.2024 lukien. Hän raportoi toimitusjohtaja Liisa Hurmeelle. Hän toimii nykyisin Valmet Oyj:n henkilöstö- ja liiketoiminnan kehitysjohtajana sekä johtoryhmän jäsenenä. Julia Macharey on koulutukseltaan kauppatieteiden maisteri ja humanististen tieteiden kandidaatti.

”Halusin tukea tällä nimityksellä globaalin kasvustrategiamme toteuttamista sekä vahvistaa Orionin yrityskulttuurin rakentamista. Aiempaan kokemukseensa ja näyttöihinsä pohjautuen Julia Macharey tuo yritykseemme globaalin kulttuurin sekä liiketoiminnan näkemystä”, toteaa Orionin toimitusjohtaja Liisa Hurme.

”Olen erittäin innoissani mahdollisuudesta liittyä maailmanluokan asiantuntijoista koostuvaan tiimiin, joka pyrkii parantamaan hyvinvointia elämää pelastavien ja parantavien lääkkeiden sekä hoitojen avulla. Orionilla on ihmisläheinen kulttuuri, joka perustuu yhteistyöhön laadukkaiden tuotteiden kehittämiseksi. Se on vain yksi monista syistä, joiden vuoksi odotan innolla että pääsen tukemaan Orionia sen kasvupolulla”, kommentoi Julia Macharey nimitystään.

Uusi People & Culture -toiminto keskittyy Orionin ammattilaisten, kyvykkyyksien ja yrityskulttuurin kehittämiseen sekä kasvustrategian tukemiseen. Orionin nykyinen henkilöstöhallinto tulee olemaan tämän toiminnon ytimessä helmikuun alusta lukien.

”Orionin organisaatio on viime vuosina kasvanut merkittävästi uusille maantieteellisille alueille, ja haluamme jatkaa henkilöstön ja kulttuurin kehittämistä globaalisti ja systemaattisesti. Olen erittäin innoissani uusista mahdollisuuksista tässä ja toivotan Julian lämpimästi tervetulleeksi Orionille ja osaksi johtoryhmäämme”, toteaa Liisa Hurme.

LIITE: Julia Machareyn henkilötiedot

Terhi Ormio, viestintäjohtaja
puhelin 050 966 4646, terhi.ormio@orion.fi

www.orion.fi

Orion on suomalainen lääkeyhtiö - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Kehitämme, valmistamme ja markkinoimme ihmis- ja eläinlääkkeitä sekä lääkkeiden vaikuttavia aineita. Orionilla on laaja alkuperäislääkkeiden, geneeristen lääkkeiden sekä itsehoitotuotteiden valikoima. Lääketutkimuksemme ydinterapia-alueet ovat syöpäsairaudet ja kipu. Orionin kehittämiä alkuperäislääkkeitä käytetään muun muassa syöpien, neurologisten sairauksien sekä hengityselinsairauksien hoidossa. Orionin liikevaihto vuonna 2022 oli 1 341 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllisti vuoden lopussa noin 3 500 henkilöä. Orionin A- ja B- osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.

Liite