Orion Oyj:n toimitusjohtaja vaihtuu 1.1.2008

Orion Oyj:n toimitusjohtaja, vuorineuvos Jukka Viinanen jää sopimuksensa mukaisesti eläkkeelle 29.2.2008. Hän siirtyy 1.1.2008 lukien toimitusjohtajan tehtävästä Orion Oyj:n hallituksen neuvonantajaksi, jossa tehtävässä hän toimii eläkkeelle siirtymiseensä saakka.

Orion Oyj:n hallitus on nimittänyt yhtiön uudeksi toimitusjohtajaksi ja Orion-konsernin johtoryhmän puheenjohtajaksi 1.1.2008 lukien diplomi-insinööri Timo Lappalaisen (s. 1962), joka toimii tällä hetkellä Orionin Alkuperälääkkeet- ja Eläinlääkkeet-tulosyksiköistä vastaavana johtajana. Lappalainen on tullut Orionin palvelukseen vuonna 1999 tulosyksikkö Orion Pharman kehittämisjohtajaksi vastuualueenaan myös yksikön talous ja tietohallinto. Vuonna 2003 hänet nimitettiin tulosyksikkö Orion Pharman varatoimitusjohtajaksi vastuualueenaan ihmislääkkeiden liiketoiminta. Vuodesta 2004 lukien hän on vastannut myös eläinlääkkeiden liiketoiminnasta. Vuodesta 2005 alkaen Lappalainen on vastannut Orionin Alkuperälääkkeet- ja Eläinlääkkeet-liiketoiminnoista. Lappalainen on toiminut nykyisen Orion-konsernin johtoryhmän jäsenenä sen alusta alkaen eli 1.7.2006 lukien. Ennen Orionia Lappalainen on toiminut muun muassa konsulttina Arthur Andersen -yhtiössä Yhdysvalloissa, liiketoiminnan kehittämisjohtajana Finvest Oy:ssä sekä useiden eri toimintojen johtajana lääkeyhtiö Leiras Oy:ssä.

Jukka Viinanen                                            Olli Huotari
Toimitusjohtaja                                             Johtaja, Esikuntatoiminnot

Yhteyshenkilöt:
Matti Kavetvuo, hallituksen puheenjohtaja, puh. 010 426 3710 / Dorothy Konn
Jukka Viinanen, toimitusjohtaja, puh. 010 426 3710 / Dorothy Konn
Timo Lappalainen, johtaja, puh. 010 426 2138 / Tarja Nurmi

Kuvatiedosto Timo Lappalaisesta on saatavilla Orion Oyj:n kotisivulta www.orion.fi