Jakautuneen Orionin lopputilitys

1.7.2006 uudeksi Orion Oyj:ksi ja Oriola-KD Oyj:ksi jakautuneen ja purkautuneen Orion Oyj:n hallitus on käsitellyt jakautuneen yhtiön osakeyhtiölain (734/1978) 14 a -luvun 5 §:n mukaisen lopputilityksen kaudelta 1.1. - 1.7.2006. Jakautuneen yhtiön varat ja velat siirtyivät vastaanottaneille yhtiöille, joten esitystä voitonjaosta ei tehdä.

Jakautuneen Orion Oyj:n osakeyhtiölain mukainen osakkeenomistajien kokous pidetään 16. lokakuuta 2006 klo 16.00 Helsingin Messukeskuksen kongressitiloissa osoitteessa Messu­­aukio 1, 00520 Helsinki. Kokouksessa käsitellään jakautuneen Orion Oyj:n lopputilitys ja päätetään vastuuvapauden myöntämisestä hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle ajalta 1.1. - 1.7.2006.

Osakeyhtiölaissa edellytetyt asiakirjat ovat 2.10.2006 alkaen nähtävillä jakautumisessa syntyneen uuden Orion Oyj:n pääkonttorissa Espoossa, osoite Orionintie 1 A, 02200 Espoo, ja ne lähetetään osakkeenomistajalle, joka niitä pyytää.

Oikeus osallistua osakkeenomistajien kokoukseen on osakkeenomistajalla, joka 1.7.2006 on ollut merkittynä osakkeenomistajaksi Suomen Arvopaperikeskus Oy:n pitämään jakautuneen Orion Oyj:n osakasluetteloon.

Osakkeenomistajan, joka haluaa osallistua kokoukseen, tulee ilmoittaa osallistumisestaan yhtiölle viimeistään keskiviikkona, lokakuun 11. päivänä 2006 ennen klo 16.00. Ilmoittautuminen pyydetään tekemään joko kirjallisesti osoitteella Orion Oyj, Osakeasiat, PL 65, 02101 Espoo,
puhelimitse 010 426 3732 (Heli Lindqvist) tai 010 426 3718 (Lotta Lindström), telefaksilla numeroon 010 426 2801, tai internet-kotisivulla www.orion.fi noudattaen siellä annettuja ohjeita.

Jukka Viinanen                                        Olli Huotari
Toimitusjohtaja                                        Johtaja, Esikuntatoiminnot

Jakelu:
Helsingin Pörssi