Tulipalo Orionin Turun lääketehtaalla

ORION OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 11.4.2019

Orionin Turun lääketehtaalla syttyi myöhään keskiviikkoiltana 10.4.2019 pieni tulipalo yhdessä tuotantolaitteessa, joka oli tilapäisesti poissa tuotantokäytöstä. Palo saatiin nopeasti hallintaan, eikä siitä aiheutunut henkilövahinkoja eikä merkittäviä materiaalivahinkoja. Tuotanto palautuu pian normaaliksi.

Terhi Ormio, viestintäjohtaja, p.050 966 4646

Orion on suomalainen lääkeyhtiö - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä sekä lääkkeiden vaikuttavia aineita. Yhtiö panostaa jatkuvasti uusien lääkkeiden sekä hoitotapojen tutkimiseen ja kehittämiseen. Orionin lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat keskushermostosairaudet, syöpäsairaudet sekä hengityselinsairaudet, joiden hoitoon Orion kehittää inhaloitavia Easyhaler®-keuhkolääkkeitä. Orionin liikevaihto vuonna 2018 oli 977 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllisti vuoden lopussa noin 3 200 henkilöä. Orionin A- ja B-osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.