Orion Eläinlääkkeet ja Vétoquinol aloittavat jakeluyhteistyön 1.1.2015

Lehdistötiedote 5.2.2015 klo 9.30

Orion Eläinlääkkeet, joka on osa Orion-konsernia, ja Vétoquinol ovat aloittaneet yhteistyön Orionin eläinrauhoitteiden alfa-2-agonisti ja antagonistituoteperheen jakelussa tietyissä Euroopan maissa. Tuotteet ovat Dexdomitor®, Domitor®, Domosedan® ja Antisedan.

Yritysten välinen yhteistyö astuu voimaan 1.1.2015, minkä jälkeen Vétoquinol vastaa eläinrauhoitteiden jakelusta asiakkaille Isossa-Britanniassa, Saksassa, Ranskassa, Irlannissa, Alankomaissa, Belgiassa, Luxemburgissa ja Italiassa.

Orion Eläinlääkkeiden johtaja Niclas Lindstedt kommentoi:
"Orionilla nähdään, että yhteistyö tunnetun ja alalleen omistautuneen kumppanin kanssa vahvistaa entisestään asemaamme Orionin eläinrauhoitteita ostavien asiakkaiden parissa. Vétoquinol on erikoistunut seuraeläinten kivunlievitys- ja rauhoitustuotteisiin sopimukseen kuuluvissa maissa."

Vétoquinolin toimitusjohtaja Matthieu Frechin kommentoi:

"Orionin eläinrauhoitteiden lisääminen kivunlievitys- ja kirurgiatuotevalikoimaamme monipuolistaa tarjontaamme asiakkaille. Se myös osoittaa, miten motivoituneita olemme toimimaan eläinlääkäreiden yhteistyökumppanina kivunlievityksen ja anestesian alalla."

Dexdomitor®, Domitor®, Domosedan® ja Antisedan®

Orion Pharma Eläinlääkkeiden omia alkuperälääkkeitä ovat eläinrauhoitteet Dexdomitor® 0,5 mg/ml, Dexdomitor® 0,1 mg/ml, Domitor®, Domosedan® ja Domosedan Gel® sekä näiden vastavaikuttaja Antisedan®. Tuoteperheen uusimpia jäseniä ovat hevoselle kielenalaisesti annettava Domosedan Gel® vuodelta 2010 ja dexmedetomidiinin tarkkaan annosteluun pienille koirille ja kissoille tarkoitettu Dexdomitor® 0,1 mg/ml vuodelta 2012.

Vétoquinol

Vétoquinol on johtava maailmanlaajuinen toimija eläinlääkkeiden alalla ja palvelee sekä tuotantoeläin- että seuraeläinmarkkinoita. Vétoquinol on reilusti toimiva perheyritys, joka suunnittelee, kehittää ja myy eläinlääkkeitä ja muita tuotteita Euroopassa, Amerikoissa sekä Aasian ja Tyynenmeren alueella.

Vuonna 1933 perustettu Vétoquinol yhdistää strategiassaan innovaatiota ja maantieteellistä monimuotoisuutta. Yrityksen kasvun takana ovat vahva tuotevalikoima ja yritysostot voimakkaan kasvun markkinoilla. Vétoquinol työllistää 1988 henkilöä eri puolilla maailmaa.Yritys on ollut listattuna NYSE Euronext Paris -pörssissä vuodesta 2006 (symboli: VETO).

Lisätietoja osoitteesta: www.vetoquinol.com.

Orion Eläinlääkkeet
Niclas Lindstedt, johtaja
Sähköposti: niclas.lindstedt@orionpharma.com

Orion on suomalainen lääkkeiden ja diagnostisten testien kehittäjä - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä, lääkkeiden vaikuttavia aineita sekä diagnostisia testejä. Yhtiö panostaa jatkuvasti uusien lääkkeiden sekä hoitotapojen tutkimiseen ja kehittämiseen. Orionin lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat keskushermostosairaudet, syöpäsairaudet sekä hengityselinsairaudet, joiden hoitoon Orion kehittää inhaloitavia Easyhaler®-keuhkolääkkeitä.

Orionin liikevaihto vuonna 2014 oli 1 015 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllisti vuoden lopussa noin 3 500 henkilöä. Orionin A- ja B- osakkeet on listattu NASDAQ Helsingissä.