Orion parantaa ODM-208-sopimukseen liittyvän 290 miljoonan Yhdysvaltain dollarin ennakkomaksun seurauksena koko vuoden 2022 näkymäarviota

ORION OYJ PÖRSSITIEDOTE – SISÄPIIRITIETO 13.7.2022 KLO 9.00

Orion Oyj parantaa 10.2.2022 julkaistua koko vuodelle 2022 annettua näkymäarviota sekä liikevaihdon että liikevoiton osalta. ODM-208-molekyyliä koskevasta yhteistyösopimuksesta, joka on julkaistu samanaikaisesti tämän tiedotteen kanssa erillisenä pörssitiedotteena, ja siihen liittyvästä merkittävästä ennakkomaksusta johtuen Orion arvioi vuoden 2022 liikevaihdon kasvavan selvästi vuodesta 2021. Liikevoiton arvioidaan kasvavan selvästi vuodesta 2021. Saatava ennakkomaksu on 290 miljoonaa Yhdysvaltain dollaria, josta Orionin vuoden 2022 liikevaihtoon ja liikevoittoon tuloutetaan noin 220 miljoonaa euroa.

Uusi, 13.7.2022 annettu näkymäarvio vuodelle 2022

Orion arvioi, että vuoden 2022 liikevaihto kasvaa selvästi vuodesta 2021.
(liikevaihto vuonna 2021 oli 1 041 miljoonaa euroa)

Liikevoiton arvioidaan kasvavan selvästi vuodesta 2021.
(liikevoitto vuonna 2021 oli 243 miljoonaa euroa)

Aiempi, 10.2.2022 annettu näkymäarvio vuodelle 2022

Orion arvioi, että vuoden 2022 liikevaihto on samalla tasolla kuin vuonna 2021.
(liikevaihto vuonna 2021 oli 1 041 miljoonaa euroa)

Liikevoiton arvioidaan olevan samalla tasolla kuin vuonna 2021.
(liikevoitto vuonna 2021 oli 243 miljoonaa euroa)

Timo Lappalainen
   Olli Huotari
Johtaja, Esikuntatoiminnot

Tuukka Hirvonen, sijoittajasuhteet
puhelin 010 426 2721

www.orion.fi

Orion on suomalainen lääkeyhtiö - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä sekä lääkkeiden vaikuttavia aineita. Yhtiö panostaa jatkuvasti uusien lääkkeiden sekä hoitotapojen tutkimiseen ja kehittämiseen. Orionin lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat syöpäsairaudet ja kipu. Orionin liikevaihto vuonna 2021 oli 1 041 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllisti vuoden lopussa noin 3 350 henkilöä. Orionin A- ja B- osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.