Muutos Orion Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen kokouskutsuun

ORION OYJ YHTIÖKOKOUSKUTSU/PÖRSSITIEDOTE 3.3.2021 KLO 11.30

Orion Oyj:n hallitus on päättänyt muuttaa Orion Oyj:n varsinaisen yhtiökokouksen 2021 kokouspaikan ja muutosta vastaavasti yhtiökokouskutsua siten, että kokous pidetään Hotel Kämpin sijasta Orion Oyj:n pääkonttorissa, osoitteessa Orionintie 1, Espoo. Muilta osin 9.2.2021 julkistettu yhtiökokouskutsu on ennallaan eikä kokouspaikan muutos vaikuta jo tehtyihin ilmoittautumisiin tai annettuihin ennakkoääniin. Yhtiökokouskutsu löytyy Orionin verkkosivuilta osoitteesta www.orion.fi.

Osakkeenomistajat voivat itse tai asiamiehensä välityksellä osallistua kokoukseen ja käyttää oikeuksiaan vain äänestämällä ennakkoon sekä esittämällä vastaehdotuksia ja kysymyksiä ennakkoon yhtiökokouskutsun ja yhtiön muun ohjeistuksen mukaisesti. Kokoukseen ei voi osallistua paikan päällä.

Osakkeenomistajien on mahdollista seurata yhtiökokousta internetin kautta videoyhteyden välityksellä. Kokouksen seuraamista internetin kautta videoyhteyden välityksellä ei katsota osallistumiseksi yhtiökokoukseen. Ohjeet osakkeenomistajille sekä yhtiökokoukseen osallistumiseksi että kokouksen seuraamiseksi internetin kautta videoyhteyden välityksellä löytyvät yhtiökokouskutsusta.

Timo Lappalainen
   Olli Huotari
Johtaja, Esikuntatoiminnot

Olli Huotari, johtaja, Esikuntatoiminnot
Puhelin 010 426 3054

www.orion.fi

Orion on suomalainen lääkeyhtiö - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä sekä lääkkeiden vaikuttavia aineita. Yhtiö panostaa jatkuvasti uusien lääkkeiden sekä hoitotapojen tutkimiseen ja kehittämiseen. Orionin lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat neurologiset sairaudet, syöpäsairaudet sekä hengityselinsairaudet, joiden hoitoon Orion kehittää inhaloitavia keuhkolääkkeitä. Orionin liikevaihto vuonna 2020 oli 1 078 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllisti vuoden lopussa noin 3 300 henkilöä. Orionin A- ja B- osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.