Muutoksia Orion-konsernin johtoryhmän vastuualueissa

ORION OYJ PÖRSSITIEDOTE 19.9.2018 KLO 11.45 Muutoksia Orion-konsernin johtoryhmän vastuualueissa

Orion-konsernin johtoryhmän jäsenten vastuualueissa on päätetty seuraavat muutokset:

1.10.2018 alkaen:

Alkuperälääkkeet-tulosyksiköstä vastaava johtaja Markku Huhta-Koivisto siirtyy vastaamaan konsernin kasvuun tähtäävistä hankkeista nimikkeellä Johtaja, Kasvuhankkeet. Huhta-Koiviston vastuualue on Orion-konsernissa uusi.

Global Sales -linjatoiminnosta vastaavan johtajan Satu Ahomäen vastuualueeseen tulee kuulumaan Global Sales -linjatoiminnon (ihmislääkemyynti) lisäksi Alkuperälääkkeet-tulosyksikkö. Ahomäen vastuualue on kokonaisuudessaan nimeltään Kaupalliset toiminnot.

1.1.2019 alkaen:

Erityistuotteet ja Fermion -tulosyksiköistä vastaava johtaja Liisa Hurme siirtyy vastaamaan Toimitusketju-linjatoiminnosta. Hurmeen vastuualueeseen kuuluu edelleen myös Fermion-tulosyksikkö.

Toimitusketju-linjatoiminnosta vastaava johtaja Virve Laitinen siirtyy vastaamaan Erityistuotteet -tulosyksiköstä.

Toimitusjohtaja, konsernin johtoryhmän puheenjohtaja Timo Lappalainen toteaa:

"Olen tyytyväinen, että pystymme edelleen kehittämään johtoryhmän toimintaa vastuualueiden vaihdoksilla. Markun uusi vastuualue kuvastaa osaltaan pyrkimystämme vauhdittaa konsernin kasvua. Uskon myös, että Sadun, Liisan ja Virven vastuualueiden muutokset tuovat positiivisia vaikutuksia yhtiön menestykselliseen kehitykseen."

Timo Lappalainen
  Olli Huotari
Johtaja, Esikuntatoiminnot

Timo Lappalainen, toimitusjohtaja, Orion Oyj
Puhelin 050 966 3692

www.orion.fi

Orion on suomalainen lääkeyhtiö - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä sekä lääkkeiden vaikuttavia aineita. Yhtiö panostaa jatkuvasti uusien lääkkeiden sekä hoitotapojen tutkimiseen ja kehittämiseen. Orionin lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat keskushermostosairaudet, syöpäsairaudet sekä hengityselinsairaudet, joiden hoitoon Orion kehittää inhaloitavia Easyhaler®-keuhkolääkkeitä. Orionin liikevaihto vuonna 2017 oli 1 034 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllisti vuoden lopussa noin 3 200 henkilöä. Orionin A- ja B- osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.