Orion Oyj:n omien osakkeiden hankinta päättynyt

ORION OYJ PÖRSSITIEDOTE 11.12.2013 KLO 18.50

Orion Oyj:n 23.4.2013 tiedottama omien osakkeiden hankinta on saatettu päätökseen. Yhtiö on hankkinut julkisessa kaupankäynnissä NASDAQ OMX Helsinki Oy:n sääntöjen mukaisesti 22.11.2013-11.12.2013 välisenä aikana yhteensä 500 000 omaa B-osakettaan noin 19,22 euron keskihintaan. Osakkeiden kokonaishankinahinta oli 9 611 985,00 euroa.

Tehtyjen hankintojen jälkeen yhtiöllä on hallussaan 688 991 omaa B-osakettaan, mikä vastaa noin 0,48 % yhtiön kaikista osakkeista ja 0,07 % äänistä.

Timo Lappalainen
    Olli Huotari
Johtaja, Esikuntatoiminnot

Orion on suomalainen lääkkeiden ja diagnostisten testien kehittäjä - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä, lääkkeiden vaikuttavia aineita sekä diagnostisia testejä. Yhtiö panostaa jatkuvasti uusien lääkkeiden sekä hoitotapojen tutkimiseen ja kehittämiseen. Lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat keskushermostolääkkeet, syöpä- ja tehohoitolääkkeet sekä inhaloitavat Easyhaler® -keuhkolääkkeet.

Orionin liikevaihto vuonna 2012 oli 980 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllisti vuoden lopussa noin 3 500 henkilöä. Orionin A- ja B- osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.