Orion-konsernin vuosikertomus 2011 on julkaistu

ORION OYJ PÖRSSITIEDOTE 6.3.2012 KLO 11.35

Orion-konsernin vuoden 2011 vuosikertomus on julkaistu. Vuosikertomus on luettavissa suomeksi osoitteessa http://ar2011.orion.fi ja englanniksi osoitteessa http://ar2011.orion.fi/en. Orion julkaisee vuoden 2011 vuosikertomuksen ainoastaan verkossa.

Hallituksen vahvistama selvitys Orionin hallinto- ja ohjausjärjestelmästä vuonna 2011 on julkaistu erillisenä kertomuksena suomeksi osoitteessa http://www.orion.fi/Orion/Corporate-Governance/ ja englanniksi osoitteessa http://www.orion.fi/en/Orion/Corporate-Governance/.

Olli Huotari
Johtaja, Esikuntatoiminnot
Terhi Ormio

PDF-tiedostona oleva sähköinen liite:

Orion_Selvitys hallinto- ja ohjausjarjestelmasta 2011.pdf

Orion on innovatiivinen eurooppalainen lääke- ja diagnostiikkayritys, joka painottaa liiketoiminnassaan lääkehoitojen ja diagnostisten testien kehittämistä globaaleille markkinoille. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä, lääkkeiden vaikuttavia aineita sekä diagnostisia testejä. Orionin lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat keskushermostolääkkeet, syöpä- ja tehohoitolääkkeet sekä inhaloitavat Easyhaler®-keuhkolääkkeet.

Konsernin liikevaihto vuodelta 2011 oli 918 miljoonaa euroa, ja tutkimukseen ja kehitykseen yhtiö panosti 88 miljoonaa euroa. Konsernin palveluksessa oli vuoden 2011 lopussa noin 3 400 henkilöä, joista Suomessa työskenteli 2 700 henkilöä ja loput muissa Euroopan maissa. Orionin A- ja B-osakkeet ovat listattuina NASDAQ OMX Helsingissä.