Orion Oyj: Muutos Orionin johtoryhmässä 30.4.2024 lukien

ORION OYJ PÖRSSITIEDOTE – MUUTOKSET HALLITUS / JOHTO / TILINTARKASTUS 7.7.2023 KLO 14.30 Orion Oyj: Muutos Orionin johtoryhmässä 30.4.2024 lukien

Orion-konsernin talousjohtaja ja Orion-konsernin johtoryhmän jäsen Jari Karlson on ilmoittanut jättävänsä tehtävänsä Orionissa 30.4.2024 ja siirtyvänsä eläkkeelle. Hän on toiminut nykyisessä tehtävässään vuodesta 2002.

Orion aloittaa Karlsonin seuraajan rekrytoinnin välittömästi. Jari Karlson jatkaa nykyisessä tehtävässään sekä Orion-konsernin johtoryhmän jäsenenä 30.4.2024 saakka.

Liisa Hurme
    Olli Huotari
Johtaja, Corporate Functions

Liisa Hurme, toimitusjohtaja
puhelin 010 426 2874

www.orion.fi

Orion on suomalainen lääkeyhtiö - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Kehitämme, valmistamme ja markkinoimme ihmis- ja eläinlääkkeitä sekä lääkkeiden vaikuttavia aineita. Orionilla on laaja alkuperäislääkkeiden, geneeristen lääkkeiden sekä itsehoitotuotteiden valikoima. Lääketutkimuksemme ydinterapia-alueet ovat syöpäsairaudet ja kipu. Orionin kehittämiä alkuperäislääkkeitä käytetään muun muassa syöpien, neurologisten sairauksien sekä hengityselinsairauksien hoidossa. Orionin liikevaihto vuonna 2022 oli 1 341 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllisti vuoden lopussa noin 3 500 henkilöä. Orionin A- ja B- osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.