Orion Oyj:n nimitysvaliokunnan kokoonpano

ORION OYJ PÖRSSITIEDOTE – MUUT PÖRSSIN SÄÄNTÖJEN NOJALLA JULKISTETTAVAT TIEDOT 28.4.2023 KLO 11.30

Orion Oyj:n hallitus on nimittänyt yhtiön nimitysvaliokunnan jäseniksi seuraavat henkilöt:

• Annika Ekman
  • Petteri Karttunen
  • Minna Maasilta
  • Hilpi Rautelin
  • Seppo Salonen
  • Mikael Silvennoinen

Valiokunnan puheenjohtajaksi nimitettiin Mikael Silvennoinen.

Nimitysvaliokunta valmistelee ja antaa hallitukselle suosituksen varsinaiselle yhtiökokoukselle tehtävästä ehdotuksesta hallituksen kokoonpanoksi.

Hallituksen vahvistaman valiokunnan työjärjestyksen pääkohdat sekä valiokunnan jäsenten nimittämismenettely esitetään Orion-konsernin hallintoa ja ohjausjärjestelmää koskevassa selosteessa, joka on saatavilla konsernin verkkosivuilta osoitteesta https://www.orion.fi/sijoittajat/hallinnointi-ja-johto/hallitus/nimitysvaliokunta/nimitysvaliokunnan-tyojarjestys/.

Liisa Hurme
   Olli Huotari
Johtaja, Corporate Functions

Olli Huotari, johtaja, Corporate Functions, Orion Oyj:n hallituksen sihteeri
puhelin 010 426 3054

www.orion.fi

Orion on suomalainen lääkeyhtiö - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Kehitämme, valmistamme ja markkinoimme ihmis- ja eläinlääkkeitä sekä lääkkeiden vaikuttavia aineita. Orionilla on laaja alkuperäislääkkeiden, geneeristen lääkkeiden sekä itsehoitotuotteiden valikoima. Lääketutkimuksemme ydinterapia-alueet ovat syöpäsairaudet ja kipu. Orionin kehittämiä alkuperäislääkkeitä käytetään muun muassa syöpien, neurologisten sairauksien sekä hengityselinsairauksien hoidossa. Orionin liikevaihto vuonna 2022 oli 1 341 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllisti vuoden lopussa noin 3 500 henkilöä. Orionin A- ja B- osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.