Orion Oyj:n omien osakkeiden hankinta päättynyt

ORION OYJ PÖRSSITIEDOTE 13.5.2019 KLO 18.45

Orion Oyj:n 25.4.2019 tiedottama omien osakkeiden hankinta on saatettu päätökseen. Yhtiö on hankkinut Nasdaq Helsinki Oy:n säännellyllä markkinalla järjestämässä kaupankäynnissä 2.5.2019 - 13.5.2019 välisenä aikana yhteensä 250 000 omaa B-osakettaan noin 29,5342 euron keskihintaan. Osakkeiden kokonaishankintahinta oli 7 383 543,80 euroa.

Tehtyjen hankintojen jälkeen yhtiöllä on hallussaan 765 161 omaa B-osakettaan, mikä vastaa noin 0,54 prosenttia yhtiön kaikista osakkeista ja 0,09 prosenttia äänistä.

Timo Lappalainen
  Olli Huotari
Johtaja, Esikuntatoiminnot

Olli Huotari, Johtaja, Esikuntatoiminnot, puh. 010 426 3054

Orion on suomalainen lääkeyhtiö - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä sekä lääkkeiden vaikuttavia aineita. Yhtiö panostaa jatkuvasti uusien lääkkeiden sekä hoitotapojen tutkimiseen ja kehittämiseen. Orionin lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat keskushermostosairaudet, syöpäsairaudet sekä hengityselinsairaudet, joiden hoitoon Orion kehittää inhaloitavia Easyhaler®-keuhkolääkkeitä. Orionin liikevaihto vuonna 2018 oli 977 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllisti vuoden lopussa noin 3 200 henkilöä. Orionin A- ja B-osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.