Orionin tilinpäätöstiedotteen 2016 julkistaminen 8.2.2017

ORION OYJ PÖRSSITIEDOTE 25.1.2017 KLO 8.30

Orionin tilinpäätöstiedotteen 2016 julkistaminen 8.2.2017

Orion julkaisee tilinpäätöstiedotteen tilikaudelta 2016 keskiviikkona 8.2.2017 noin klo 12.00. Sekä suomen- että englanninkielinen tiedote ja esitysaineisto ovat saatavilla julkistamisen jälkeen Orionin kotisivuilla osoitteessa http://www.orion.fi/sijoittajat

Tiedotustilaisuus medialle ja analyytikoille

Tulosjulkistuksen yhteydessä järjestetään tiedotustilaisuus tiedotusvälineille ja analyytikoille keskiviikkona 8.2.2017 klo 13.30 Hotel Kämpin Paavo Nurmi I ja II -saleissa, osoitteessa Pohjoisesplanadi 29, Helsinki. Toimitusjohtaja Timo Lappalainen alustaa tuloksesta englanniksi. Alustuksen jälkeen yhtiön johdolle voi esittää kysymyksiä myös puhelimitse sekä suomeksi että englanniksi.

Tilaisuuteen osallistuvien tulee varautua pyydettäessä esittämään kuvallinen henkilötodistus.

Suora webcast-lähetys ja puhelinkonferenssi

Linkki suoraan webcast-lähetykseen löytyy Orionin kotisivuilta osoitteesta http://www.orion.fi/sijoittajat.

Puhelinkonferenssin tunnus on 6174081 ja puhelinnumerot konferenssiin osallistumiseksi ovat:

Suomi: +358 (0)9 7479 0361
Ruotsi: +46 (0)8 5033 6574
Iso-Britannia: +44 (0)330 336 9105
Yhdysvallat: +1 719-457-1036

Tallenne tiedotustilaisuudesta

Englanninkielinen webcast-tallenne tiedotustilaisuudesta sekä suomenkielinen nauhoite toimitusjohtajan katsauksesta tulee saataville Orionin kotisivuille myöhemmin samana päivänä.

Hiljainen kausi

Tilinpäätöstiedotteen julkistamista edeltävä hiljainen kausi on meneillään ja jatkuu katsauksen julkistukseen saakka.

Timo Lappalainen
  Jari Karlson
Talousjohtaja

Terhi Ormio, viestintäjohtaja

Orion on suomalainen lääkeyhtiö - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä, lääkkeiden vaikuttavia aineita sekä diagnostisia testejä. Yhtiö panostaa jatkuvasti uusien lääkkeiden sekä hoitotapojen tutkimiseen ja kehittämiseen. Orionin lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat keskushermostosairaudet, syöpäsairaudet sekä hengityselinsairaudet, joiden hoitoon Orion kehittää inhaloitavia Easyhaler®-keuhkolääkkeitä. Orionin liikevaihto vuonna 2015 oli 1 016 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllisti vuoden lopussa noin 3 400 henkilöä. Orionin A- ja B- osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Vuonna 1917 perustettu Orion viettää satavuotisjuhlavuottaan vuonna 2017.