Orion Oyj:n hallituksen järjestäytymiskokous

ORION OYJ PÖRSSITIEDOTE 22.3.2017 KLO 17.15

Orion Oyj:n tänään pidetyssä varsinaisessa yhtiökokouksessa valittu hallitus on pitämässään järjestäytymiskokouksessa valinnut keskuudestaan hallituksen varapuheenjohtajaksi Timo Maasillan.  Hallituksen valiokuntien kokoonpanot päätettiin seuraavasti:

Palkitsemisvaliokunta:
Heikki Westerlund, puheenjohtaja
Timo Maasilta
Mikael Silvennoinen

Tarkastusvaliokunta:
Mikael Silvennoinen, puheenjohtaja
Ari Lehtoranta
Hilpi Rautelin
Eija Ronkainen

Tutkimusvaliokunta:
Sirpa Jalkanen, puheenjohtaja
Ari Lehtoranta
Timo Maasilta
Hilpi Rautelin
Eija Ronkainen
Mikael Silvennoinen
Heikki Westerlund

Yhtiöllä on myös nimitysvaliokunta, jonka valinnasta on tiedotettu pörssitiedotteella 7.9.2016.

Hallitus on arvioinut jäsentensä riippumattomuuden ja todennut, että kaikki hallituksen jäsenet ovat riippumattomia sekä yhtiöstä että sen merkittävistä osakkeenomistajista.

Timo Lappalainen
  Olli Huotari
Johtaja, Esikuntatoiminnot

Olli Huotari, Johtaja, Esikuntatoiminnot, Orion Oyj:n hallituksen sihteeri, puh. 050 966 3054

Orion on suomalainen lääkeyhtiö - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä, lääkkeiden vaikuttavia aineita sekä diagnostisia testejä. Yhtiö panostaa jatkuvasti uusien lääkkeiden sekä hoitotapojen tutkimiseen ja kehittämiseen. Orionin lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat keskushermostosairaudet, syöpäsairaudet sekä hengityselinsairaudet, joiden hoitoon Orion kehittää inhaloitavia Easyhaler®-keuhkolääkkeitä. Orionin liikevaihto vuonna 2016 oli 1 074 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllisti vuoden lopussa noin 3 500 henkilöä. Orionin A- ja B- osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä. Vuonna 1917 perustettu Orion viettää satavuotisjuhlavuottaan vuonna 2017.