Muutos Orion-konsernin johtoryhmän vastuualueissa 1.1.2014 alkaen

ORION OYJ PÖRSSITIEDOTE 19.11.2013 KLO 12.10

Orion-konsernin johtoryhmän jäsenten vastuualueissa  on päätetty 1.1.2014 lukien seuraava muutos:

Erityistuotteet- ja Fermion -tulosyksiköistä vastaava johtaja Markku Huhta-Koivisto ja Alkuperälääkkeet-tulosyksiköstä vastaava johtaja Liisa Hurme vaihtavat keskenään vastuualueita siten, että  mainitusta päivästä lukien Markku Huhta-Koivisto toimii Alkuperälääkkeet-tulosyksiköstä vastaavana johtajana ja Liisa Hurme Erityistuotteet- ja Fermion -tulosyksiköistä vastaavana johtajana.

Molemmat jatkavat Orion-konsernin johtoryhmän jäseninä aikaisempaan tapaan.

Toimitusjohtaja Timo Lappalainen toteaa:

"Olen tyytyväinen siihen, että pystymme kehittämään johtoryhmän toimintaa joustavasti tällä vastuualueiden vaihdoksella. Uskon, että muutos tarjoaa paitsi hyvän työnkiertomahdollisuuden Liisalle ja Markulle, niin se tuo myös positiivisia vaikutuksia koko johtoryhmän ja yhtiön toimintaan."

Timo Lappalainen
    Olli Huotari
Johtaja, Esikuntatoiminnot

Timo Lappalainen, toimitusjohtaja, puh. 050 966 3692

Orion on suomalainen lääkkeiden ja diagnostisten testien kehittäjä - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä, lääkkeiden vaikuttavia aineita sekä diagnostisia testejä. Yhtiö panostaa jatkuvasti uusien lääkkeiden sekä hoitotapojen tutkimiseen ja kehittämiseen. Lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat keskushermostolääkkeet, syöpä- ja tehohoitolääkkeet sekä inhaloitavat Easyhaler® -keuhkolääkkeet.

Orionin liikevaihto vuonna 2012 oli 980 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllisti vuoden lopussa noin 3 500 henkilöä. Orionin A- ja B- osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsingissä.