Toimitusjohtaja Timo Lappalainen Orionin yhtiökokouksessa tänään: Orionin myynti kehittynyt hyvin alkuvuonna

ORION OYJ PÖRSSITIEDOTE 31.3.2011 KLO 12.05 Orion Oyj:n toimitusjohtaja Timo Lappalainen pitää tänään 31.3.2011 klo 14.00 pidettävässä varsinaisessa yhtiökokouksessa tilikauteen 2010 keskittyvän katsauksen, jossa hän kertoo Orionin myynnin kehittyneen hyvin alkuvuoden 2011 aikana. Tämä ennakoi vahvaa ensimmäisen vuosineljänneksen tulosta. Yhtiökokouksen asialista on julkaistu kokonaisuudessaan 9.3.2011, ja se on saatavilla yrityksen kotisivuilla osoitteessa www.orion.fi. Toimitusjohtaja Timo Lappalaisen esityksen aineisto on saatavilla yrityksen kotisivuilla viimeistään yhtiökokousta seuraavana päivänä. Yhtiökokouksen päätöksistä julkistetaan pörssitiedote myöhemmin tänään yhtiökokouksen päätyttyä. Orion julkistaa osavuosikatsauksen 1-3/2011 keskiviikkona 27.4.2011. Orion Oyj
Timo Lappalainen
 Olli Huotari
 Johtaja, Esikuntatoiminnot

Orion on innovatiivinen eurooppalainen lääke- ja diagnostiikkayritys, joka painottaa liiketoiminnassaan lääkehoitojen ja diagnostisten testien kehittämistä globaaleille markkinoille. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä, lääkkeiden vaikuttavia aineita sekä diagnostisia testejä. Orionin lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat keskushermostolääkkeet, syöpä- ja tehohoitolääkkeet sekä inhaloitavat Easyhaler®-keuhkolääkkeet.

Konsernin liikevaihto vuodelta 2010 oli noin 850 miljoonaa euroa, ja tutkimukseen ja kehitykseen yhtiö panosti noin 85 miljoonaa euroa. Konsernin palveluksessa oli vuoden 2010 lopussa noin 3 100 henkilöä, joista Suomessa työskenteli noin 2 450 ja muissa Euroopan maissa noin 650 henkilöä. Orionin A- ja B-osakkeet ovat listattuina NASDAQ OMX Helsingissä.