Orion Pharman yt-neuvottelut johtivat Suomessa noin 260 henkilön vähennykseen

Orion-yhtymä Oyj:n Orion Pharmassa kesäkuun alussa aloitetut yhteistoimintaneuvottelut päätyivät noin 260 hengen vähennykseen Suomessa. Lisäksi Orion Pharma vähentää ulkomaan organisaatiostaan noin 100 henkeä. Aiemmin tänä keväänä Orion Pharma vähensi kotimaan myyntiorganisaatiostaan 54 henkeä. Yhteensä Orion Pharman henkilöstömäärä vähenee vuoden 2003 loppuun mennessä yli 400 hengellä.

Nyt vähennettävistä 260 hengestä noin 190 irtisanotaan, muut työsuhteet loppuvat luonnollisen poistuman kautta ja määräaikaisten työsuhteitten lopettamisella. Suurin osa, noin 130 henkeä, lopetettavista työsuhteista koskee tes-toimihenkilöitä, 110 on ylempiä toimihenkilöitä ja työntekijöitä on noin 20.

Espoossa lopetetaan noin 160 työsuhdetta, Kuopiossa noin 60, Turussa 40 ja Oulussa yksi työsuhde.

Orion Pharman toimitusjohtaja Risto Miettunen sanoo, että yhtiö on käynyt yt-neuvotteluja kaikkien lakien ja sääntöjen mukaan ja Orionin arvoja kunnioittaen. "Erilaisista näkemyksistä huolimatta neuvottelut sujuivat hyvässä hengessä. " Miettusen mukaan henkilövähennykset on nyt tehty, eikä näköpiirissä ole tarvetta uusiin."

Orion-yhtymä Oyj

Jukka Viinanen             Risto Miettunen