Orion Oyj: Arvopaperimarkkinalain 9. luvun 10. pykälän mukainen ilmoitus: Maa- ja vesitekniikan tuki ry:n ja Tukinvest Oy:n yhteenlaskettu osuus Orionin osakkeiden äänimäärästä ylittänyt 5 prosenttia

ORION OYJ PÖRSSITIEDOTE 28.11.2019 KLO 10.20

Orion Oyj on 28.11.2019 vastaanottanut Maa- ja vesitekniikan tuki ry:ltä arvopaperimarkkinalain 9. luvun 5. pykälän mukaisen ilmoituksen, jonka mukaan Maa- ja vesitekniikan tuki ry:n ja sen määräysvaltayhteisön Tukinvest Oy:n yhteenlaskettu osuus Orion Oyj:n osakkeiden äänimäärästä on 28.11.2019 tehdyn Orion Oyj:n yhtiöjärjestyksen mukaisen osakemuunnon seurauksena ylittänyt 5 prosentin rajan.

Ilmoituksen mukaan Maa- ja vesitekniikan tuki ry:n ja Tukinvest Oy:n yhteenlaskettu äänimäärä Orion Oyj:n osakkeiden äänistä on 5,01 prosenttia.

Maa- ja vesitekniikan tuki ry:n ja Tukinvest Oy:n yhteenlaskettu osuus ilmoituksen mukaan:

% äänistä (a) % äänistä rahoitusvälineiden kautta (b) Yhteenlaskettu %-osuus (a+b) Kohdeyhtiön äänten kokonaismäärä
Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen5,01 %5,01 %832 276 561
Edellisessä liputus-ilmoituksessa ilmoitettu osuus
 (jos liputettu)
-  ---
 % osakkeista  (a) % osakkeista rahoitusvälineiden kautta (b) Yhteenlaskettu %-osuus (a+b) Kohdeyhtiön osakkeiden kokonaismäärä
Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen1,47 %1,47 %141 257 828
Edellisessä liputus-ilmoituksessa ilmoitettu osuus
 (jos liputettu)
-  ---

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan saavuttamisen jälkeen:

Osakesarja / osakelaji ISIN-koodiÄänten lukumäärä, kplÄänten %-osuus
 Suora (AML 9:5)Välillinen (AML 9:6 ja 9:7)Suora (AML 9:5)Välillinen (AML 9:6 ja 9:7)
A-osake, FI000901436920 697 20020 970 0002,49 %2,52 %
B-osake, FI0009014377----
YHTEENSÄ41 667 2005,01 %
Osakesarja / osakelaji ISIN-koodiOsakkeiden lukumäärä, kplOsakkeiden %-osuus
A-osake, FI00090143691 034 8601 048 5000,73 %0,74 %
B-osake, FI0009014377----
YHTEENSÄ2 083 3601,47 %

Tietoja liputusvelvollisesta:

Koko määräysvaltaketju (ylintä määräysvaltaa käyttävästä luonnollisesta henkilöstä tai oikeushenkilöstä alkaen), jonka kautta osakkeita, äänioikeuksia tai rahoitusvälineitä hallitaan:

Nimi%-osuus äänistä%-osuus äänistä rahoitusvälineiden kauttaÄänet yhteensä
Maa- ja vesitekniikan tuki ry2,49 %-2,49 %
Tukinvest Oy2,52 %-2,52 %
Nimi%-osuus osakkeista %-osuus osakkeista rahoitusvälineiden kauttaOsakkeet ja rahoitusvälineet yhteensä
Maa- ja vesitekniikan tuki ry0,73 %-0,73 %
Tukinvest Oy0,74 %-0,74 %

Jari Karlson
Talousjohtaja
 Olli Huotari
Johtaja, Esikuntatoiminnot

Tuukka Hirvonen, Orionin sijoittajasuhteet, p. 010 426 2721

www.orion.fi

Orion on suomalainen lääkeyhtiö - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä sekä lääkkeiden vaikuttavia aineita. Yhtiö panostaa jatkuvasti uusien lääkkeiden sekä hoitotapojen tutkimiseen ja kehittämiseen. Orionin lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat keskushermostosairaudet, syöpäsairaudet sekä hengityselinsairaudet, joiden hoitoon Orion kehittää inhaloitavia Easyhaler®-keuhkolääkkeitä. Orionin liikevaihto vuonna 2018 oli 977 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllisti vuoden lopussa noin 3 200 henkilöä. Orionin A- ja B-osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.