Orion vetää Multivita Forte –ravintolisätuotteen pois kuluttajilta

ORION OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 12.7.2021 KLO 8.00

Orion vetää kaikki Multivita Forte –ravintolisätuotteen pakkaukset pois kuluttajilta tuotteen liian korkean etyleenioksidipitoisuuden vuoksi. Tuote on ollut myynnissä vain Suomessa.

Kuluttajia pyydetään palauttamaan elokuun 2021 loppuun mennessä niin avatut kuin käyttämättömät Multivita Forte -tuotteet lähimpään apteekkiin, joka hyvittää tuotteen rahana täysimääräisesti. Poisveto ei koske muita Orionin Multivita–valmisteita.

Poisveto johtuu Multivita Forte –tuotteessa käytetyn inkivääriuutteen EU-raja-arvon ylittävästä etyleenioksidipitoisuudesta. Etyleenioksidin on todettu olevan pitkäaikaisessa käytössä haitallista terveydelle.

Poisvedolla ei ole merkittävää taloudellista vaikutusta Orionille.

Orion pahoittelee tuotteen palautuksesta asiakkaille aiheutuvaa ylimääräistä vaivaa.

Lisätietoja:
Tuotetiedotus ja kuluttajaneuvonta: puh. 010 439 8250
Mediayhteydet: Tuukka Hirvonen, viestintäpäällikkö, puh. 010 426 2721

Orion återkallar Multivita Forte -kosttillskottprodukten från konsumentmarknaden

Orion återkallar alla förpackningar av Multivita Forte -kosttillskott från konsumentmarknaden på grund av för höga halter av etylenoxid i produkten. Produkten har endast sålts i Finland.

Konsumenter ombeds att fram till slutet av augusti 2021 återlämna både öppnade och oöppnade produkter av märket Multivita Forte till närmaste apotek, som krediterar hela priset på produkten. Återkallelsen gäller inte andra Multivita-produkter.

Återkallelsen görs på grund av halter av etylenoxid i ingefäraextraktet som används i Multivita Forte –produkten som har visat sig överstiga den maximala halten som EU tillåter. Etylenoxid har visat sig vara skadligt för hälsan i långtidsanvändning.

Återkallelsen orsakar inte någon betydande ekonomisk inverkan på Orion.

Orion beklagar det extra besvär som returen av produkten förorsakar kunderna.

Ytterligare information:
Produktinformation och konsumentrådgivning: tel. 010 439 8250

www.orion.fi

Orion on suomalainen lääkeyhtiö - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä sekä lääkkeiden vaikuttavia aineita. Yhtiö panostaa jatkuvasti uusien lääkkeiden sekä hoitotapojen tutkimiseen ja kehittämiseen. Orionin lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat neurologiset sairaudet, syöpäsairaudet sekä hengityselinsairaudet, joiden hoitoon Orion kehittää inhaloitavia keuhkolääkkeitä. Orionin liikevaihto vuonna 2020 oli 1 078 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllisti vuoden lopussa noin 3 300 henkilöä. Orionin A- ja B- osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.