Tero Närväsestä Orionin uusi laatujohtaja 1.5.2020 alkaen

ORION OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 13.2.2020 KLO 11.30

Farmasian tohtori Tero Närvänen on nimitetty Orionin Laatutoiminnoista vastaavaksi johtajaksi 1.5.2020 alkaen.

Tero Närvänen on ollut Orionin palveluksessa vuodesta 1996 alkaen toimien Orionin tutkimuksessa ja tuotekehityksessä monissa eri tehtävissä niin farmaseuttisella osastolla, analyyttisellä kehitysosastolla kuin formulaatiokehitysosastollakin. Viimeiset noin kolme vuotta hän on johtanut OrioninToimitusketju-organisaatioon kuuluvaa teollistaminen & tuotteiden elinkaaren hallinta -yksikköä.

Orionin nykyinen laatujohtaja, farmasian lisensiaatti Päivi Järvelä jää toukokuun alusta eläkkeelle.

”Kokemukseni erilaisista tehtävistä Orionin tutkimuksessa ja tuotekehityksessä sekä teollistamisessa & tuotteiden elinkaaren hallinnassa ja tiivis vuosien yhteistyö laatutoimintojen kanssa auttavat uudessa tehtävässäni. Tartun uuteen haasteeseen innolla”, Tero Närvänen toteaa.

Päivi Järvelä kiittää menneistä vuosistaan kaikkia yhteistyökumppaneitaan sekä kollegoitaan Orionilla ja toivottaa seuraajalleen lämpimästi onnea tämän uudessa tehtävässä.

”Alan jatkuvasti lisääntyneet compliance-vaatimukset ja muut viranomaisvelvoitteet, jatkuvasti monimutkaistuva toimintaympäristö sekä lisääntyneet maailmanlaajuiset saatavuushäiriöt ovat pitäneet työn monipuolisena. Toimiminen niin suomalaisten kuin ulkomaisten kumppanien ja viranomaisten kanssa on ollut pitkäjänteistä ja rakentavaa”, hän toteaa.

Laatujohtaja raportoi Orionin toimitusjohtaja Timo Lappalaiselle.

”Kiitän lämpimästi Päivi Järvelää hänen erinomaisesta työstään Orionin oman laadunhallintaprosessin kehittäjänä ja toivotan kaikkea hyvää jatkossa. Tero Närväselle toivotan menestystä hänen uudessa tehtävässään. Hänellä on erinomaiset onnistumisen edellytykset ja hieno ura Orionilla – joka nyt jatkuu lääkealan kansainvälisellä näköalapaikalla”, Timo Lappalainen toteaa.

Timo Lappalainen, toimitusjohtaja, Orion Oyj

Orion on suomalainen lääkeyhtiö - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä sekä lääkkeiden vaikuttavia aineita. Yhtiö panostaa jatkuvasti uusien lääkkeiden sekä hoitotapojen tutkimiseen ja kehittämiseen. Orionin lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat keskushermostosairaudet, syöpäsairaudet, suomalaisen tautiperimän harvinaissairaudet sekä hengityselinsairaudet, joiden hoitoon Orion kehittää inhaloitavia Easyhaler®-keuhkolääkkeitä. Orionin liikevaihto vuonna 2019 oli 1 051 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllisti vuoden lopussa noin 3 300 henkilöä. Orionin A- ja B- osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.