Orionin puolivuosikatsauksen 1­-6/2019 julkistaminen 17.7.2019

ORION OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 27.6.2019 KLO 14.30

Orion julkaisee puolivuosikatsauksen 1-6/2019 keskiviikkona 17.7.2019 noin klo 12.00. Sekä suomen- että englanninkielinen tiedote ja esitysaineisto ovat saatavilla julkistamisen jälkeen Orionin kotisivuilla osoitteessa www.orion.fi/sijoittajat.

Tiedotustilaisuus analyytikoille ja medialle

Tulosjulkistuksen yhteydessä järjestetään tiedotustilaisuus analyytikoille ja medialle keskiviikkona 17.7.2019 klo 13.30. Tilaisuus pidetään Orionin pääkonttorilla, osoitteessa Orionintie 1A, 02200 Espoo. Toimitusjohtaja Timo Lappalainen alustaa tuloksesta englanniksi. Alustuksen jälkeen yhtiön johdolle voi esittää kysymyksiä myös puhelimitse sekä suomeksi että englanniksi. Tilaisuuteen osallistuvien tulee esittää kuvallinen henkilötodistus.

Suora webcast-lähetys ja puhelinkonferenssi

Linkki suoraan webcast-lähetykseen löytyy Orionin kotisivuilta osoitteesta www.orion.fi/sijoittajat.
Puhelinkonferenssin tunnus on 5471433 ja puhelinnumerot konferenssiin osallistumiseksi ovat:

Suomi: +358 (0)9 7479 0361
Ruotsi: +46 (0)8 5033 6574
Iso-Britannia: +44 (0)330 336 9105
Yhdysvallat:  +1 929-477-0324

Tallenne tiedotustilaisuudesta

Englanninkielinen webcast-tallenne tiedotustilaisuudesta sekä suomenkielinen nauhoite toimitusjohtajan katsauksesta tulevat saataville Orionin kotisivuille myöhemmin samana päivänä.

Hiljainen kausi

Osavuosikatsauksen julkistamista edeltävä hiljainen kausi on meneillään ja jatkuu katsauksen julkistukseen saakka.

Tuukka Hirvonen, sijoittajasuhteet ja talousviestintä, Orion Oyj
p.010 426 2721

Orion on suomalainen lääkeyhtiö - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä sekä lääkkeiden vaikuttavia aineita. Yhtiö panostaa jatkuvasti uusien lääkkeiden sekä hoitotapojen tutkimiseen ja kehittämiseen. Orionin lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat keskushermostosairaudet, syöpäsairaudet sekä hengityselinsairaudet, joiden hoitoon Orion kehittää inhaloitavia Easyhaler®-keuhkolääkkeitä. Orionin liikevaihto vuonna 2018 oli 977 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllisti vuoden lopussa noin 3 200 henkilöä. Orionin A- ja B-osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.