Orionin laboratoriotoimintoja koskevat yt-neuvottelut päättyivät

ORION OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 28.2.2018 KLO 10.45

Orionin laboratoriotoimintoja koskevat yt-neuvottelut päättyivät

Orionin lääketuotannon, laatutoimintojen sekä tutkimuksen ja tuotekehityksen laboratoriotoimintoja Espoossa ja Turussa sekä Fermionin laboratorioita Hangossa, Espoossa sekä Oulussa koskevat yhteistoimintaneuvottelut ovat päättyneet.

Yhteistoimintaneuvottelujen tavoitteena oli uudistaa ja luoda aikaisempaa virtaviivaisempi laboratorioiden toimintamalli sekä parantaa tuottavuutta Orionin tulevaisuuden kilpailukyvyn varmistamiseksi. Neuvottelujen lopputuloksena 17 työsuhdetta päättyy irtisanomiseen. Irtisanomiset on tarkoitus toteuttaa vuoden 2018 aikana. Tämän lisäksi työsuhteita päättyy muun muassa eläkkeelle jäämisen tai määräaikaisen työsuhteen päättymisen johdosta vuosien 2018 ja 2019 aikana. Orion-konserni pyrkii mahdollisuuksien mukaan tarjoamaan irtisanomisten kohteena oleville henkilöille muita tehtäviä konsernissa.

Orion antoi alun perin tammikuussa yhteistoimintalain mukaisen neuvotteluesityksen toiminnan uudelleenjärjestelemisestä ja toiminnan tehostamisesta sekä mahdollisista henkilöstövähennyksistä. Neuvottelujen arvioitiin tällöin saattavan johtaa enimmillään 40 henkilön vähennyksiin.

Lisätietoja:
Elina Koivu, henkilöstöpäällikkö, Orion Oyj
puhelin 010 426 3007

Orion on suomalainen lääkeyhtiö - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä, lääkkeiden vaikuttavia aineita sekä diagnostisia testejä. Yhtiö panostaa jatkuvasti uusien lääkkeiden sekä hoitotapojen tutkimiseen ja kehittämiseen. Orionin lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat keskushermostosairaudet, syöpäsairaudet sekä hengityselinsairaudet, joiden hoitoon Orion kehittää inhaloitavia Easyhaler®-keuhkolääkkeitä. Orionin liikevaihto vuonna 2017 oli 1 085 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllisti vuoden lopussa noin 3 500 henkilöä. Orionin A- ja B- osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.