Orion on saattanut päätökseen Orion Diagnostica -tulosyksikön myymisen

ORION OYJ LEHDISTÖTIEDOTE 30.4.2018 KLO 12.15

Orion on saattanut päätökseen Orion Diagnostica -tulosyksikön myymisen

Orion Oyj on saattanut päätökseen Orion Diagnostica Oy:n kaikkien osakkeiden eli Orion Diagnostica -tulosyksikön myymisen Axcel Management A/S:n hallinnoimalle sijoitusrahastolle. Kauppa on toteutunut tänään 30.4.2018, joten omistusoikeus Orion Diagnosticaan on siirtynyt ostajalle.

Orion tiedotti kaupasta pörssitiedotteella 21.4.2018.

Jari Karlson, talousjohtaja, Orion Oyj
puhelin 050 966 2883

Orion on suomalainen lääkeyhtiö - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä sekä lääkkeiden vaikuttavia aineita. Yhtiö panostaa jatkuvasti uusien lääkkeiden sekä hoitotapojen tutkimiseen ja kehittämiseen. Orionin lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat keskushermostosairaudet, syöpäsairaudet sekä hengityselinsairaudet, joiden hoitoon Orion kehittää inhaloitavia Easyhaler®-keuhkolääkkeitä. Orionin oikaistu liikevaihto vuonna 2017 oli 1 034 miljoonaa euroa, ja yhtiö työllisti vuoden lopussa noin 3 200 henkilöä. Orionin A- ja B- osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.