Orion suunnittelee uutta pakkaus- ja logistiikkakeskusta - uusia työpaikkoja Saloon

Orion suunnittelee uuden pakkaus- ja logistiikkakeskuksen perustamista Saloon. Yhtiö on solminut Nokian kanssa aiesopimuksen, jonka mukaan se ostaisi Nokialta tiloja Salosta ja keskittäisi niihin osan Orionin Espoon ja Turun lääketehtaiden pakkaus- ja logistiikkatoiminnoista. Toteutuessaan keskus loisi myös uusia työpaikkoja.

Orion suunnittelee uutta pakkaus- ja  logistiikkakeskusta - uusia työpaikkoja Saloon

Kasvaneiden  tuotantomäärien  vuoksi Orion suunnittelee keskittävänsä osan lääkkeiden pakkaus- ja logistiikkatoiminnoista Nokialta ostettaviin tiloihin Saloon.  Yhtiöiden solmiman aiesopimuksen  mukaan Orion ostaisi tuotanto- ja varastotilaa, joihin se perustaisi uuden  pakkaus- ja logistiikkakeskuksen.

Tilojen muuntaminen  Orionin käyttöön sopiviksi alkaisi ensi vuoden alussa,  ja toiminta uusissa tiloissa käynnistyisi arviolta vuoden 2013 aikana. Täydessä laajuudessaan pakkaus- ja logistiikkakeskus toimisi arvion mukaan syksyllä 2014. Toteutuessaan hanke  lisäisi  Orionin henkilöstömäärää  Suomessa,  ja keskuksen ollessa täysin  valmis se  työllistäisi  arviolta yli  100 henkilöä.

Orion on tänään  aloittanut neuvottelut henkilöstön edustajien kanssa töiden  uudelleenjärjestelyistä. Arvio on, että henkilöstön lisäämistarpeen lisäksi kaikille neuvottelujen piiriin kuuluville  työntekijöille  pystyttäisiin tarjoamaan työpaikka  joko  Salossa tai  Orionin muissa toimipisteissä Espoossa ja Turussa - kasvavien tuotantomäärien ja  henkilöstösuunnittelun  ansiosta.

"Uusi pakkaus- ja logistiikkakeskus mahdollistaisi toimintojemme laajentamisen ja tehostamisen, mihin nykyisten  pakkaustilojemme laajuus  Espoossa ja Turussa ei  riittäisi. Myös uuden henkilöstön saatavuus Salon seudulla on merkittävä tekijä, kun mietimme ratkaisuja pakkaus- ja logistiikkatoimintojemme kehittämiselle", sanoo johtaja Virve Laitinen Orionin Toimitusketjusta.

Lisätietoa:

Virve Laitinen, johtaja, Toimitusketju, Orion Oyj
puhelin  +358 50 966 4373
Email: virve.laitinen@orion.fi

Nokia
Email: press.services@nokia.com

www.orion.fi

Orion on suomalainen lääkkeiden ja diagnostisten testien kehittäjä - hyvinvoinnin rakentaja, joka toimii maailmanlaajuisesti. Orion kehittää, valmistaa ja markkinoi ihmis- ja eläinlääkkeitä, lääkkeiden vaikuttavia aineita ja diagnostisia tuotteita. Yritys kehittää jatkuvasti uusia lääkkeitä ja hoitomuotoja. Lääketutkimuksen ydinterapia-alueita ovat keskushermostolääkkeet, syöpä- ja tehohoitolääkkeet sekä Easyhaler® -keuhkolääkkeet.

Orionin liikevaihto vuonna 2011 oli 918 miljoonaa euroa, ja yrityksellä on noin 3400 työntekijää. Orionin A- ja B-osakkeilla tehdään kauppaa NASDAQ OMX Helsingissä.
Kaikki  Orionin tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa;  Espoossa,  Turussa, Oulussa,  Hangossa ja  Kuopiossa