Orionin ja Farmoksen tutkimussäätiöt jakavat yhteensä 447 300 euron apurahat lääketieteen ja luonnontieteen tutkimuksiin

Orion-yhtymän Tutkimussäätiö jakoi vuodelta 2005 apurahoja yhteensä 296.000 euroa 69:lle nuorelle lääketieteen ja luonnontieteen tutkijalle. Hankekohtaiset apurahat olivat suuruudeltaan 3.000 - 5.000 euroa.

Farmoksen Tiede- ja Tutkimussäätiö jakoi yhteensä 151 300 euroa 60:lle tutkijalle pääosin 2.500 euron suuruisina apurahoina.

Hakijoita oli yhteensä 409 henkilöä.

Orion-yhtymän Tutkimussäätiö on jakanut apurahoja jo vuodesta 1957 alkaen, jolloin säätiö perustettiin. Säätiön tarkoituksena on edistää ja tukea maamme lääketieteen, kemian, fysiikan, farmasian ja ravintofysiologian tieteellistä tutkimustyötä.

Farmoksen Tutkimus- ja Tiedesäätiö on perustettu vuonna 1973 edistämään ja tukemaan lääketieteen, eläinlääketieteen, kotieläintieteen ja lääketieteeseen liittyvien luonnontieteiden sekä farmasian, kemian ja fysiikan tieteenalojen, erityisesti lääketieteeseen liittyvien kemiallisten, biokemiallisten ja fysikaalisten prosessien tutkimustyötä. Apurahojen määrät olivat vuonna 2005 suurudeltaan pääosin 2.500 euroa.

Professori (emeritus) Heikki Vapaatalo, Orion-yhtymän Tutkimussäätiön puheenjohtaja, puh. 09-1912 5046
(Biomedicum, Farmakologia) tai gsm 040-525 7995.

Orion Oyj Konserniviestintä
PL 65, 02101 Espoo