Oriola osti Tanskasta liiketoimintaa

Orion-konserniin kuuluva Oriola Oy osti helmikuun 1. päivänä tehdyllä sopimuksella terveydenhuollon hoitotarvikkeita myyvän Rüsch Danmark ApS:n liiketoiminnan sen yhdysvaltalaiselta emoyhtiöltä, Teleflex Medicalilta. "Tehty sopimus on osa Teleflex Medicalin ja Oriolan välistä laajempaa yhteistyötä, jossa Oriola vahvistaa jalansijaansa ja saa edustukseensa useita yhdysvaltalaisyrityksen tuotteita Pohjoismaissa ja Baltiassa", kertoo Oriola Oy:n terveydenhuollon ja tutkimuksen liiketoiminta-alueen johtaja Ilari Vaalavirta.

Rüschin tuotevalikoimaan kuuluvat muun muassa maailmalla tunnetut anestesian, kirurgian ja urologian hoitotarvikkeet. Ostetun liiketoiminnan liikevaihto on noin 1,8 miljoonaa euroa. Kaupan mukana Rüschin viiden hengen suuruinen henkilökunta siirtyy Oriolan tanskalaisen tytäryhtiön Oriola A/S:n palvelukseen.
Oriolalla on jo ostettujen liiketoimintojen edustus Suomessa, Virossa ja Latviassa. Liettuan edustus alkaa tämän vuoden toukokuussa.
Oriolalla on tytäryritykset Ruotsissa, Tanskassa ja Baltian maissa.
Oriolan viime vuoden yhdeksän ensimmäisen kuukauden liikevaihto oli 494,4 miljoonaa euroa ja voitto 15,8 miljoonaa euroa.

Ilari Vaalavirta, johtaja, terveydenhuolto ja tutkimus, Oriola Oy
Puh. 010 429 2510, GSM 050 429 2510