Kivun voi hoitaa ajoissa

Orion Pharma on kehittänyt käyttäjäystävällisen uutuuspakkauksen kivun ja säryn hoitoon. Burana 400 mg POCKET on helposti mukana pidettävä taskupakkaus. Suojakotelossa voidaan säilyttää 5 kappaletta 400 mg:n Burana-tablettia. Pakkauskoko on suunniteltu akuutin ja tilapäisen kivunhoidon ensiavuksi käyttäjän tarpeiden mukaan. Burana poistaa erilaiset kivut tehokkaasti ja nopeasti, sitä on helppo käyttää ja se on myös hyvin siedetty. On hyvä  muistaa, että mikään itsehoidon kipulääke ei ole tarkoitettu jatkuvaan käyttöön.

Taskupakkauksen etuna on annoskoon lisäksi sen kätevä suojakotelo. Kotelo on helppo ottaa mukaan, muovikotelo suojaa tablettia murenemiselta eivätkä valmistetiedot hankaannu pois. Näin käy usein läpipainopakkauksille, joita pidetään matkassa ilman suojapakkausta.

Nykyaikainen kipututkimus on pystynyt selkeästi osoittamaan pitkäaikaisen kivun aiheuttavan muutoksia keskushermostossa. Hermostomuutokset ylläpitävät kipua, vaikka kivun
alkuperäinen syy olisi jo hävinnyt. Kipu muuttuu oireesta itsenäiseksi sairaudeksi, jolloin oire on muuttunut sairaudeksi ja sairauden hoito oireen lievitykseksi.

Burana on kuluttajien mukaan jo vuosia koettu luotettavimmaksi kipulääkkeeksi (Most Trusted Brand, Valitut Palat, 2001-2005). Burana on ollut itsehoitovalmisteena saatavilla jo vuodesta 1986, ja reseptivalmisteena vuodesta 1979. Burana on ollut vuodesta 1989 lähtien suun kautta otettavien itsehoitokipulääkkeiden myydyin valmiste. Buranan vaikuttava aine on ibuprofeeni, ja valmiste on Suomessa alkuperäinen itsehoidon ibuprofeeni.

Burana-tuoteperhe

Tuote ja annosvahvuus
Tullut myyntiin
Burana 600 mg, reseptivalmiste
1979
Burana 800 mg, reseptivalmiste
1979
Itsehoitovalmisteet

Burana 200 mg
1986
Burana 400 mg
1989
Burana peräpuikko, lapsille
1990
Burana Caps
1994
Burana -C
1994
Burana 400 mg POCKET

Tutkittua kivusta

Suomessa tehdään kivun vuoksi neljä miljoonaa terveyskeskuslääkärikäyntiä vuosittain. Krooniseksi luokiteltavan kivun vuoksi tehdään lähes miljoona käyntiä vuosittain. Kivun vuoksi tehdyistä perusterveydenhuollon lääkärikäynneistä voidaan karkeasti arvioida aiheutuvan noin 10 miljardin suuruiset menot vuodessa. Kipu ja erityisesti krooninen kipu on yksi merkittävistä terveydenhuoltoamme kuormittavista tekijöistä. Erikoissairaanhoitoon lähetetään tutkimuksen mukaan 8 prosenttia kivun vuoksi lääkäriin tulleista potilasta. Potilaat käyttivät usein päällekkäin reseptillä määrättyjä ja itsehoidon kipulääkkeitä. Myös uni- ja rauhoittavia lääkkeitä käytettiin kivun vuoksi yleisesti. Sairauslomaa kirjoitettiin keskimäärin joka neljännelle työikäiselle kipupotilaalle (Mäntyselkä Pekka: Kipupotilas terveyskeskuksessa, 1998).

Lisätietoja:
Orion Oyj Orion Pharma