Lumene kosmetiikkasarja markkinoille Yhdysvalloissa CVS/Pharmacy -ketjun yli 4000 myymälässä

Noiron strategisena partnerina toimiva CVS/pharmacy on yksi Yhdysvaltojen johtavista drugstore-ketjuista. Sillä on yhteensä 4100 myymälää 33 osavaltiossa.

CVS oli etsinyt valikoimiinsa korkeasti profiloitunutta omaleimaista eurooppalaista kosmetiikkasarjaa. Lumene, jolle Noiro on vuosien työn tuloksena kehittänyt vahvasti puhtauteen ja pohjoismaisuuteen perustuvan tuote- ja brändifilosofian, osoittautui ominaisuuksiltaan merkiksi ja tuotteeksi, joka täytti parhaiten CVS:n etsimän sarjan ehdot.

Lumene merkin menekkiä testattiin viime keväänä koemarkkinoinnilla noin 200:ssa CVS-ketjun drugstore-myymälässä erinomaisin tuloksin.

Uutena vientimarkkinana Yhdysvallat on Noirolle yksi kaikkien aikojen suurimmista etenemisaskelista. Lumene sarjan saatavuus CVS/pharmacy -ketjun myymälöistä etenee nopeasti:

• Marraskuussa 2003 CVS tuo markkinoille Lumene ihonhoito- ja värikosmetiikkatuotteet noin 1100 myymälässä.
  • Ensi vuoden alussa näille tuoteryhmille tulee 1300 myynti-pistettä lisää.
  • Lumene ihonhoito- ja värikosmetiikkatuotteita myydään tällöin yhteensä 2400 CVS/pharmacy -myymälässä.

• Tämän lisäksi kahdeksan menestyneintä ihonhoitotuotetta on saatavilla ensi vuoden alussa kaikissa ketjun 4100 myymälässä.
  • Lumene Body Aktiva vartalonhoitotuotteet ovat jo nyt myynnissä kaikissa CVS/pharmacy -myymälöissä.

Lumene kosmetiikkasarja on ylivoimainen markkinajohtaja Suomessa. Sen osuus Suomen sarjakosmetiikkamarkkinoista on ollut jo pitkään yli 25 prosenttia. Lumene sarja on ollut myös koko Noiron kasvun ja kehityksen pontimena. Noiro on Pohjoismaiden ainoa teollinen kosmetiikkavalmistaja ja tuotekehittäjä. Noiron liikevaihto vuonna 2002 oli noin 135 milj. euroa. Lumene merkin osuus siitä oli runsas kolmannes. Noiron lähes 50 miljoonan euron viennistä Lumene merkin osuus oli yli kaksi kolmannesta, ja vienti suuntautuu yli 20:een maahan. Noiron uusi moderni kosmetiikkatehdas sijaitsee Espoon Kauklahdessa ja yhtiön palveluksessa on noin 850 henkilöä.

toimitusjohtaja Pekka Rautala, Noiro, puh. 0204 877 270

Verkossa: