Sirona Dental laajentaa yhteistyötään Oriolan kanssa

Hammasalan johtava laitevalmistaja, saksalainen Sirona Dental, aikovat laajentaa yhteistyötään Orion-konserniin kuuluvan, terveydenhuollon tuotteiden markkinointiin, tukkukauppaan ja jakeluun erikoistuneen Oriolan kanssa. Oriola on markkinoinut Sironan tuotteita Ruotsissa ja Suomessa vuodesta 1999 ja Baltian maissa vuoden 2001 alusta lukien. Tuotteiden myynti Oriolan Hammasväline-yksikössä on kasvanut tuona aikana hyvin. Nyt Sirona laajentaa yhteistyötään Oriolan kanssa siten, että Oriola markkinoi avainkumppanina Sironan tuotteita useimmissa Pohjoismaissa ja Baltian maissa. Osapuolet ovat solmineet suunnitelmasta aiesopimuksen.

Oriola käynnistää hyvin nopealla aikataululla Tanskassa hammashoitoalan laitteisiin ja välineisiin erikoistuvan Oriola A/S Dental -nimisen tytäryhtiön, joka markkinoi Sirona Dental Systemsin tuotteita ja niihin liittyviä palveluita Tanskassa.

Suhde Sironaan tukee hyvin Oriolan pyrkimystä vahvistaa läsnäoloaan koko kotimarkkinallaan eli Pohjoismaissa sekä Itämeren alueella. Oriola suosii sen koko maantieteellisen toimialueen kattavia tuote-edustuksia, joilla se voi tarjota asiakkailleen kilpailukykyisiä, korkeatasoiseen palveluun perustuvia etuja. Teknisen palvelun ja erityistietämystä vaativan tuoteneuvonnan resurssit voidaan näin hyödyntää tehokkaasti.

Sirona

Sirona on hammasalan huipputekniikkaa edustava laite- ja järjestelmävalmistaja, jolla on toimintaa maailmanlaajuisesti. Sen liiketoiminta perustuu neljään tuoteryhmään: hoitoyksiköt, hammasröntgenlaitteet, instrumentit ja hammaslääketieteellinen CAD/CAM, jotka yhdessä kattavat käytännöllisesti katsoen kaikki hammaslääkäreiden ja -klinikoiden tarvitsemat välineet ja palvelut.

Oriola

Oriola on yksi johtavista terveydenhuoltoalan tuotteiden markkinoijista ja lääkejakelijoista Suomessa ja lähialueilla. Tuote- ja palveluvalikoima kattaa terveydenhuoltosektorin tarpeet laajasti. Yhtiöllä on tytäryhtiöt Ruotsissa ja Baltian maissa.

Oriolan tukkukaupan ja markkinoinnin piiriin sisältyy tuhansia terveyden- ja sairaanhoitoalan merkkituotteita. Hammasalan väline- ja laitetoimittajana Oriola on Suomen suurin. Toimintaa on viime vuosina laajennettu määrätietoisesti Ruotsissa ja Baltian maissa. Seuraava askel on Tanska.

Oriola:

Seppo Morri, toimitusjohtaja

Jouni Pohjonen, johtaja, Laite- ja tarvikesektori
Puh. 010 429 4700, gsm 050 429 4700.

Sirona:

Rafael Scherer, VP, European Sales