Särkynyt sydän voi sairastuttaa

Jyrki69: “Mielenrauha ei löydy sykemittarista”

Oletko oman onnesi seppä?

Mielikin voi sairastua

Nujerra kevätväsymys

Työikäinen: huolehdi henkisestä hyvinvoinnistasi

Arjen kiireessä jaksaa, kun hoitaa myös henkistä hyvinvointiaan. Katso, miten hyvin nämä neljä tasapainon osa-aluetta toteutuu elämässäsi.

Lue lisää

Janna Rantala, voiko lapsen terveys huolettaa liikaa?

Onnistunut hoito perustuu potilaan kuulemiseen

Sisäinen puhe – paras kannustaja vai armoton piiskuri?

Voimauttava valokuvaus eheyttää minäkuvaa

Ihmisläheinen ote vie pitkälle

Näin stressi vaikuttaa kehoon

Hillitse stressiä liikunnalla – 8 vinkkiä

Liikunta on tutkitusti tehokas tapa vähentää ja hallita stressiä. Raskaalla treenillä ja lempeällä kehon kuuntelulla on kummallakin oma tehtävänsä. Poimi tästä itsellesi sopivimmat vinkit!

Lue lisää

Töissä jaksaa, kun muistaa levätä

Henri Alen ja Jaana Pelkonen tietävät, että liikunta ja riittävä uni ovat avainasioita työhyvinvoinnin säilyttämiseksi. Kun suo itselleen lepohetkiä, niin töissäkin jaksaa paremmin.

Lue lisää

”Läheiseni masennus ei ole minusta kiinni”

Johanna Kronstedtin lähipiirissä kahdella henkilöllä on diagnosoitu syvä masennus. Sairauden ymmärtäminen ja avoimuus ovat auttaneet häntä käsittelemään omaa rooliaan masentuneen läheisenä.

Lue lisää

Kun läheinen masentuu

Elämä masentuneen läheisenä ei ole helppoa. Hyvät neuvot ovat paikallaan, kun arki ei enää suju ja toinen vetäytyy kuoreensa. Katso asiantuntijan vinkit läheisille arjen haasteisiin.

Lue lisää

Ehkäise stressiä mindfulness-tekniikalla

Stressin lievittämisessä jo parin minuutin pysähtymisharjoitus voi toistuvasti tehtynä tehdä ihmeitä. Kokeile näitä kolmea mindfulness-harjoitusta avuksi stressin ehkäisyyn.

Lue lisää

7 askelta hyvään muistiin

Muististaan kannattaa pitää huolta jo ennen vanhuutta ja muistin huononemista. Muistiin vaikuttavat elintavat, sosiaalinen elämä ja aivoilla askartelu sekä lepo.

Lue lisää