Auringossa palaneen ihon voi hoitaa kotikonstein

Suojaa iho hyvin auringolta. Jos iho kuitenkin palaa, hoida palanutta ihoa viileällä ja juomalla vettä. Jos palanut iho tekee kipeää, ota särkylääkettä.

Lue lisää

Auringon UV-säteily on lapselle haitallisempaa kuin aikuiselle

Viisi tapaa käyttää perusvoidetta

Kesäliikkujan vaivat: mikä avuksi?

Lämpimät kelit innostavat liikkumaan luonnossa. Kausilajien pariin kuten juoksuun ja pyöräilyyn lähdetään helposti täysillä, jolloin tuloksena saattaa olla lihasten kipeytymistä ja rasitusvammoja. Onneksi vaivoja on helppo ehkäistä, jos muistaa muutaman vinkin.

Lue lisää

Näin huollat lihaskalvojasi

Kohonnut kolesteroli – tunne riskitekijät

Ikä, sukupuoli, paino, ruokavalio, elämäntavat ja yleinen terveydentila määrittävät kohonneen kolesterolin riskit. Tunnistamalla riskitekijät, voit paremmin huolehtia terveydestäsi.

Lue lisää

Ihmisläheinen ote vie pitkälle

5 faktaa huuliherpeksestä

Kihelmöikö huulia tuttuun tapaan? Jos olet aiemmin kärsinyt herpesoireista, ne puhkeavat helposti uudelleen. Oireet ovat onneksi yleensä hoidettavissa tehokkaasti.

Lue lisää

Vatsavaiva, missä vika?

Taltuta nykyajan unisyöpöt

Uni on terveydelle yhtä tärkeää kuin ravinto ja liikunta, muistuttaa tutkimusprofessori Timo Partonen. Onneksi voimme omilla valinnoillamme parantaa hyvän unen mahdollisuutta.

Lue lisää

Muista punkkisyyni

Pesenkö hiukset oikein?

Tarvitsetko sinä tai läheisesi B12-vitamiinilisää?

B12-vitamiinivalmisteiden kysyntä on kasvanut merkittävästi viime vuosina. Riskiryhmässä niukalle B12-vitamiininsaannille ovat muun muassa ikääntyvät, tiukkaa kasvisruokavaliota noudattavat sekä suoliston alueen imeytymishäiriöistä kärsivät.

Lue lisää

Virkeänä yli allergiakauden