Ihon suojaaminen auringossa

Suojaa ihosi auringolta, vaikka tekisi mieli paistatella paahteessa kuinka. Suojaamalla ihosi vältät auringonsäteiden välittömät ja hitaasti ilmaantuvat terveyshaitat.

Lue lisää

Jyrki69: “Mielenrauha ei löydy sykemittarista”

Puutiaiset leviävät ja lisääntyvät

Puutiaishavainnot ovat viime vuosina lisääntyneet. Piskuisista kiusankappaleista vain pieni osa on haitaksi ihmisille ja lemmikeille.

Lue lisää

Näin ehkäiset punkin puremia koiralla

Uni on aivojen siivoustauko

Koivun pölytys runsasta

Pesenkö hiukset oikein?

Puhtaat kauniit hiukset ovat tavoitteena, mutta ahkerasta pesemisestä huolimatta lopputulos ei aina miellytä. Moni pesee hiuksia liian usein, omaan hiuslaatuun sopimattomilla tuotteilla tai liian kovin ottein.

Lue lisää

Kädet multaan jo lapsena

Sepelvaltimotaudin hoito

Näin valitset ihotyypillesi sopivat kosmetiikkatuotteet

Iholle kimmoisuutta A-vitamiinista

A-vitamiini on tarpeen näkökyvyn, normaalin kasvun ja kehityksen, limakalvojen terveyden, immuunipuolustuksen sekä ihon hyvinvoinnin ylläpitämiseksi. Ihmisen keho ei tuota sitä itse.

Lue lisää

Liikunta auttaa kipuun

Selkä- ja niskakivun sekä nivelrikon hoidossa tärkeintä on säännöllinen ja monipuolinen liikunta. Pienen kivun kanssa ei kannata jäädä sohvalle makaamaan.

Lue lisää

Silmät virkeiksi

Silmät ovat kovilla päivittäisessä näyttöpäätetyössä. Koneellinen ilmastointi, sisäilman kuivuus ja loisteputkivalo kuivattavat silmän pintaa sekä ärsyttävät ja väsyttävät silmää.

Lue lisää

Helpotusta kuiville silmille

Maitohappobakteerit helppoa omahoitoa

Aivot kaipaavat B12-vitamiinia

Väsymys, henkisen suorituskyvyn lasku ja muistin pätkiminen voivat olla merkkejä B12-vitamiinin puutteesta. 

Lue lisää

Nopeuttaako melatoniini nukahtamista?

Nämä työtavat vähentävät stressiä

Aivotyötä tekevän kannattaa käyttää hetki työskentelytapojensa arviointiin. Pienilläkin muutoksilla työnteosta tulee tehokkaampaa, sanoo tietokirjailija Sampo Sammalisto.

Lue lisää